7 Nisan 2014 Pazartesi





Hepimiz süper kahraman filmlerini heyecanla bekliyoruz, izliyoruz, beğeniyoruz ya da beğenmiyoruz, değil mi? Evet DC sayesinde daha da çok bekler olduk... Adamlar bize umut verip verip ardından pardon Marvel oraya Ant-Man koydu biz bu şartlar altında film yapamayız deyip filmlerini bir yıl erteleyebiliyorlar.

Önce sinemada çok daha emin adımlarla ilerleyen Marvel'ın yaptıklarına bir bakalım. Marvel Avengers filmini yaptı, karakterlerinin yollarını birbirleriyle kesiştirdi ve 2. evreye geçti. Iron Man ile bu evreye (her ne kadar bana göre berbat başlasa da) başladı. Ardından Thor filmi geldi ki birkaç eksiği vardı ama gayet güzel filmdi. Şimdi de Captain America filmi geliyor ki bence 2. evrenin en iyi solo filmi olacak bu film. Özellikle Winter Soldier'dan çok umutluyum. Ardından cesaret isteyen bir yapım, Guardians of Galaxy... Cidden kolay değil bu filmin yapılmasına karar vermek. Ama akıllıca özellikle az da olsa Thanos'u görebileceğimiz ve önemli olayların gerçekleşebileceği bir film. Ve son olarak Age of Ultron'la 2. evrenin sonu ve 3. evreye geçiş...






Bu evrede deli projeler var cidden. Iron Man'e yeni film gelmesini ve şu Mandarin hikayesine bir son vermelerini ne kadar istesem de Robert Downey Jr. bunu ne kadar ister bilmiyorum. Kevin Feige para konuşur da diyebilir tabi belli olmaz orası. Captain America ve Thor'a yeni filmler gelecek sanırım. Ve beklenen Hulk filminin gelmesini umuyoruz. Bunların dışında kesinleşen Ant-Man filmi, konuşulan Black Panther, Doctor Strange, Daredevil filmleri... Hatta belki bir Black Widow filmi... Ve adım adım Thanos'a ve Infinity Gauntlet'e giden yol...




Ayrıca diğer stüdyolar da (Sony, Fox..) boş durmuyor.. X-Men DOFP geliyor, X-Men Apocalypse açıklandı, 2016'da gelecek. The Amazing Spider-Man 2 bu ay geliyor, 3 ve 4'ün geleceği de açıklandı (Ayrıca reklam yapayım, 2.filmin film öncesinde geçen sinematik çizgi romanı sitemizde yayınlanacak). Keşke gelmese dediğimiz bir Fantastic Four rebootu ve konuşulan bir Wolverine devam filmi de var.



Apocalypse 



Neyse ben DC'nin neyi yanlış yaptığı hakkında yazacakken konu nereye geldi. Demek ki içimde biriktirmişsem bu kadar şeyi. Gelelim DC'ye.

Marvel'ın bu kadar filmi yanında DC'nin yapacağı kesinleşen iki film var. Man of Steel devam filmi yani herkesin bildiği Batman/Superman filmi ve ardından bir Justice League filmi. Bir de San Diego Comic-Con'dan sonra 2016'da bir Flash filmi geleceği söylentileri dolaşmaya başlasa da daha kesinleşmiş bir şey yok. Durum vahim gözüküyor şu an ama tabi DC/WB bizi her an şaşırtabilir, sağları solları hiç belli olmuyor. Ama şu da bir gerçek, Marvel Black Panther'e film yapacak DC hala olduğu yerde sayıyor. Peki neden?
Önce DC'nin yaptıklarına bakalım. Mesela Green Lantern filmi. Hal Green Lantern olur, bir iki şey yapar ve Parallax'ı güneşe gömer ve öldürür. Parallax yahu bu, birliğe katılalı bir ay olmamış adam Parallax'ı nasıl öldürdü. Ve şaşırtıcı olan bu filmin dört senaristinden ikisi Arrow'un senaristi. Demek ki sorun diğer ikisindeymiş :D. Bu Green Lantern filmi başarısızlığından sonra rafa kaldırılır. Gerçi 7-8 ay önce devam filmi için haberler çıksa da çok inandırıcı değillerdi.




Bunun dışında Man of Steel filmi ve Dark Knight üçlemesi. Önce Man of Steel'den bahsetmek istiyorum. Superman'in ihtiyacı olduğu film sonunda geldi. Çok uzun zamandır beklenen iyi Superman filmiydi Man of Steel. Birkaç eksiği olsa da başından sonuna kadar, özellikle o son kısımdaki Zod vs. Supes sahnesini zevkle izledim ben. Yahu Zack sen ne yaptın? Adam bu işte çığır açtı resmen. Ayrıca Man of Steel'i en iyi görsel efekt alanında aday bile yapmayan Oscar'ı buradan kınıyorum.




Ve Dark Knight üçlemesi, Nolan'ın yaptığı müthiş filmler. Bu filmlerdeki Batman'i alıp Flash'ın, Superman'in arasına koymaları zaten beklenemezdi. Onlara göre çok gerçekçi bir Batman'i olan bu seri de her sonu olan şey gibi bitti ve yeni bir Batman seçildi. Ben Affleck.

Ben çoğu kişinin aksine Affleck'in kötü bir seçim olduğunu düşünmüyorum. Tamam role çok daha uygun oyuncular vardı ama Ben Affleck de boş değil. Oyunculuğu, son dönemde yaptıkları ortada. Vücut çalışır yapar ki şu an o konuda baya bir ilerlediğini öğrendik. Bir Henry Cavill olur mu bilmiyorum ama iyi bir vücuda sahip olacağı kesin.




Bir de o sesiyle havalı bir şekilde "I am Batman" diyebilirse benim için tamamdır.
Dikkat ederseniz David S. Goyer'a hiç değinmiyorum çünkü üçlemenin kurgusunun mükemmelliğini Nolan'dan aldığını düşünüyorum. Adam kurguların efendisi. Diğer filmlerinde de görünüyor zaten bu. David S. Goyer'sa çok dengesiz bir adam, bir Action Comics 900'e bakıyorum bir de Ghost Rider'a, özellikle ikinci filmine, bu ikisini nasıl aynı adam yazmış diyorum. Çözemedim adamı. Bu yüzden Zack Snyder'in yanında David değil de başka birinin olması gerektiğini düşünüyorum. Mesela Geoff Johns, Grant Morrison olabilir bu isimler.

Sonuç olarak DC'nin şu an elle tutulur tek işi Man of Steel gibi gözüküyor.

Neyse artık gelelim bana göre DC'nin başarısızlığının en büyük nedenine. Marvel'a kurulan Marvel Studios gibi bir stüdyoları olmayışı. Yani her şeye Warner Bros'un karar veriyor olması. WB'da buradaki paranın kokusunu hala alamadı mı anlamıyorum, Marvel'ın kazandığı para ortada. Eğer DC'ye bu tarz bir stüdyo kurulursa çok iç açıcı projeler görürüz ve bunun hasılatı WB'u da acayip mutlu eder. Ama bu Warner Biraderler bu kafada giderse beklemiyorum böyle bir şey. Halbuki DC'de bu işi yapmak çok daha kolay, Marvel gibi karakterlerini Fox'a, Sony'ye dağıtmamış. Topluca WB'a vermiş. Yani film yaparken şu karakteri alamıyorum diye zorlanmayacak hiçbir zaman.




Bunun dışında DC dizi evreninden yürüyor, ortada buluşacaklar diye düşünenler var. Arkadaşlar yapmayın. Flash'a dizi mi çekilir? Şu an Flash sinemaya aktarılabilecek en zor karakter süper kahramanlar arasında efekt açısından. Adamlar bu karaktere dizi çekecekler. Oynattıkları eleman da sıskanın önde gideni. Bence dizi tutmaz, hasılat da bütçeyi karşılamaz yayından kalkar. Biz düşük ihtimal de olsa bir Flash filmi bekleyelim en iyisi. Geçenlerde onunla ilgili güzel bir haber okumuştum ama bulamadım linkini şu an paylaşamıyorum o yüzden.




Ayrıca çok iyi ilerleyen bir Arrow dizisi var. Bunun da sinematik evrene aktarılmasını o kadar çok istiyorum ki. Stephen Amell olmayacaksa Justice League filminde Green Arrow görmeyelim diyorum kendime. Bir de adam sürekli millete yalakalık yapıyor o filmde oynayabilmek için, yazık oynatsınlar onu. Bunun için Flash dizisi batar, Justice League filminde Barry ve Ollie arasında yaşananlar hiç yaşanmamış kabul edilir. Ve biz de mutlu oluruz Stephen da.




Bir de Gotham, Constantine, Hourman gibi diziler var ama bu dizilerin zaten hiç alakası olmayacaktır bu evrenle. Belki Guillermo del Toro'nun düşündüğü Justice League Dark projesinin Constantine ile alakası olabilir.


Del Toro ve Justice League Dark 


Evet dizi evrenide böyle yani ordan çok şey çıkmayacaktır. Zack Snyder'in o elemanı Flash rolü için kabul edeceğini hiç sanmıyorum, hele o kostümle hiç etmez.


Sonuç olarak önümüzde Batman'in ve Wonder Woman'ın hatta belki Cyborg'un, Martian Manhunter'ın ve Green Lantern'in de (ki bu eğer Hal değilde John olursa kendimi keserim..) hepsinin ilk görünüşlerinin tek bir filmde olma ihtimali var ki bence Marvel'ın yaptığı gibi adım adım hepsine film çekerek ilerlemek çok daha mantıklı olurdu. İlk evrede belki çok hasılat getirmeyebilirdi ama ardından özellikle ilk Justice League filminden sonra 2. evrede kazanacakları paranın haddi hesabı olmazdı. (Duy sesimi WB kur şu stüdyoyu.) Ama nerde WB'ta o kafa. Gidecekler bir filmde milyon tane DC karakteri tanıtacaklar. Black Adam ismi falan konuşuluyor. Bakalım bu durum onlara nasıl geri dönelcek. Sonuçta kolay iş değil, umarım hakkıyla yaparlar.


Biraz garip bir yazı oldu başlığı tam karşılayamamış veya arada konuyu farklı yerlere taşımış olabilirim. Napalım ilk yazım mazur görün. Beğenmeniz ve WB'nin DC'ye stüdyo kurması dileğiyle... Hoşçakalın.




-Death52-




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder